Ceny transferowe – zmiany 2013

Zakres podatkowych regulacji dotyczących podmiotów powiązanych sprawia wiele problemów podatnikom. Przepisy nakładają obowiązek dokonywania transakcji między tymi podmiotami na warunkach rynkowych, dodatkowo istnieje obowiązek sporządzania dokumentacji, w której podatnicy mają obowiązek opisać okoliczności związane z ustaleniem ceny dla takich transakcji. Niejednoznaczne przepisy nie ułatwiają życia podatnikom. Wątpliwości dotyczą między innymi ustalenia, które podmioty i kiedy mają obowiązek sporządzenia dokumentacji. Niedawno pisałem o tym, że obowiązek sporządzania dokumentacji nie dotyczy spółek osobowych.

Wszystko wskazuje na to, że artykuł ten za kilka miesięcy przestanie być aktualny. Projekt zmian ustaw o podatku dochodowym opublikowany kilka tygodni temu przez Ministerstwo Finansów przewiduje istotne zmiany w zakresie cen transferowych. Planowane jest rozszerzenie liczby podmiotów zobowiązanych do sporządzenia dokumentacji o spółki osobowe, przedmiotem dokumentacji mają się również stać umowy takich spółek w zakresie sposobu ustalenia podziału zysków między wspólników.

Przygotowując się do nadchodzących zmian ogłaszam październik i listopad miesiącami cen transferowych. W zaplanowanych na te miesiące szkoleniach postaram się Państwa zapoznać z obowiązującym stanem prawnym i praktyką w zakresie tematyki cen transferowych, postaram się też „oswoić” planowane zmiany proponując praktyczne rozwiązania  dostosowane do nowych przepisów. Akcją szkoleniową objęty jest cały kraj od Szczecina po Rzeszów i od Zielonej Góry po Olsztyn, tak więc serdecznie Państwa zapraszam na szkolenia. Szczegóły tutaj