Ubezpieczenia pracowników delegowanych

 

Od 1 maja 2010 r. obowiązują nowe zasady koordynacji ubezpieczeń społecznych w Unii Europejskiej. Największe zmiany dotyczą pracowników delegowanych. Nowe przepisy wydłużyły do 24 miesięcy okres, w którym pracownik delegowany za granicę może podlegać ubezpieczeniom w dotychczasowym państwie. Jednocześnie jednak zaostrzyły się przepisy dotyczące warunków, które musi spełnić pracodawca i pracownik by można było uzyskać formularz E 101 (wkrótce zastąpiony zostanie formularzem A1) uprawniający do pozostania w dotychczasowym systemie ubezpieczeń.

W początkowym okresie obowiązywania nowych przepisów inspektoraty ZUS mają problemy z prawidłową ich interpretacją, przez co w wielu przypadkach niesłusznie odmawiają wydania i potwierdzenia formularzy E 101, czym „zmuszają” pracodawców do objęcia pracowników ubezpieczeniami w kraju wykonywania pracy.

Skuteczne dochodzenie swoich racji zapewni pracodawcom i pracownikom znajomość nowych przepisów i zasad ich interpretacji. Zapraszam więc na szkolenia: „Pracownicy za granicą – podatki i ubezpieczenia w świetle zmian wprowadzonych 1 maja 2010 r. w zakresie koordynacji ubezpieczeń” – podczas których przedstawię Państwu problematykę związaną z delegowaniem  pracowników za granicę, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w zakresie koordynacji ubezpieczeń.

Najbliższe szkolenie już 26 lipca w Warszawie. Kolejne we Wrocławiu i Poznaniu. Pełną listę szkoleń, które będę prowadził w najbliższym czasie znajdą Państwo tutaj.  

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ciołka 13 lok. 207

Warszawa, mazowieckie

Telefon: +48 513 14 11 11

E-mail: makowski@doradca-podatkowy.net.pl